lørdag 4. oktober 2008

Interiør og stiler

Etter at jeg begynte å blogge, har jeg oppdaget en ny verden. Riktignok hadde jeg hørt om bloggingen og vært på kurs om hvordan lærere kan bruke blogg i undervisning, men jeg var ikke klar over disse bloggmiljøene som eksisterte. Og jeg har sannelig tilbrakt mange timer med blogglesing de siste ukene. Man blir jo helt fanget.

Interiørbloggene er spesielt kjekke nå på høsten. Jeg har fått en viss klarhet i interiørstiler. Selv har jeg aldri operert med kategorisering, jeg har likt mye forskjellig. Jeg kan vel si at jeg synes alle stiler er fine, men jeg heller vel mer til det moderne og enkle. Inne på NIB (norske interiørblogger) bruker de to stilmessige hovedkategorier:

  1. nostalgisk, shabby chic, landlig, hvit stil, klassisk, new england

  2. moderne, fargerike, sommerhus, nordisk, minimalistiske, eklektiske, redesign, drivved, retro

Jeg er nok en toer, men jeg synes mye innenfor gruppe en også er flott. Jeg nyter å lese meg gjennom blogger med alle slags stiler. Det er så gøy å se hvordan folk tenker og hva de gjør. Jeg blir helt overrasket over folks iver, ideer og energi.

Selv har jeg et designmøbel på ønskelista: Morten Voss sitt salongbord (og det blir nok stående der pga. prisen). Men nyte bilder kan man saktens gjøre.


(Bildet er hentet fra designspirit.no)

Og nå skal jeg nyte flere blogger!

1 kommentar:

me sa...

Røfft, rått og utrolig elegant bord!
Me likey!