søndag 19. juni 2011

Det vokser og gror

For ei nydelig helg naturen sjenker oss. To fantastiske dager med sol og forholdsvis fin temperatur gjør at plantene også smiler fornøyd tilbake. Her har min nyinnkjøpte klematis Honora nettopp åpnet sin første blomst. Og den må jeg si er vakker. Her er det to knopper som har åpnet seg ved siden av hverandre.


Og flere er på vei.


Bildet yter ikke rettferdighet på fargen, for den er helt slående i virkeligheten, men dette er det jeg fikk til.

Ellers har svarthyllen min, black lace også vokst mye. Jeg klipper den hvert år for å få den tett og ikke for stor, men i år legger den sine svevende blader utover. Snart blomstrer den med sine lys rosa blomster og blir et syn. I år blir det saftlaging for første gang av denne planten.



Jeg må bare få legge ved et bilde av den fra 2009 også. Der kan vi knapt se den.


I går laget jeg saft av vanlig grønn svarthyll. Regner med denne nye saften skal lages på samme måte, får prøve det.


Ha en fin hagesøndag!

2 kommentarer:

Mariann sa...

Så fin klematis, den har jeg ikke sett før.
Hyllen din er virkelig flott i år. Jeg har to Black Lace stående i potter. De vokser veldig sakte. Tror jeg må få de ut i hagen og gi de litt bedre jord.

Snuffeldyret sa...

Den Svarthyllen var praktfull! Tror min trenger et bedre sted å vokse..