onsdag 1. juli 2009

Mens man venter

Strålende vær i dag også. Det er helt fantastisk. Vi nyter dagene med fri og rolig(ere) tempo. Vannsprederen går ustanselig i dag, for nå har det blitt tørt.

Vi er også varme. Og hva er vel bedre enn en blåbærsmoothie i varmen. I dag er det mamma, pappa, barn.


Minstejenta som snart blir ett år, ja det går så fort, skal få sin første smoothie. Den faller i smak.



Og vi andre nyter også den gode smaken.


I dag ble den laget slik:

1 boks mager vaniljekesam
2 never frosne blåbær
eplejuice
2 små bananer
isklumper

Og for tiden venter vi spent på yuccapalmen som skal blomstre for deretter å ta farvel. Den strekker seg godt for hver dag.



Jeg har aldri sett en yucca blomstre før, så jeg følger utviklingen skritt for skritt.


Det kan ikke være lenge igjen...


Og så må jeg bare få vise eucalyptustreet jeg har fått av ei venninne som har sådd det fra frø. Inntil jeg vet hvor det skal plasseres, står det i ei stor urne. Det vokser også for hver dag.



Ha en god sommerdag alle, og husk å stoppe opp for å kjenne den silkemyke bevegelsen i lufta.
Helt stille, helt myk, svakt duftende, varm!

2 kommentarer:

nefertiti sa...

Kjempespennende med den yuccaen din :-)

Marina sa...

Ummmm, vi skal lige straks have vandmelondrik. Det er næsten ikke til at undværre noget kold i denne skønne varme.