mandag 28. desember 2009

Hermegåsa

Her i heimen har vi ei tulle på fire som elsker å gjøre det alle andre gjør. Og hun elsker miniatyrvarianter av alt mulig.
I høst har hun blitt så begeistret for Marit Larsens lille video på YouTube. Hun har sittet klistret foran pc-en og bare studert detaljer. Dette medførte at årets julepresang fra mamma og pappa skulle oppfylle et ønske om miniatyrpianoet Larsen bruker her. Og slik ble det.



Dermed er lykke gjort. Hun sitter nå med pc-en foran seg og studerer videoen enda mer, finner frem instrument for å gjøre det samme i sofaen. Det eneste hun mangler her er tromme (lillesøster har en, men den holder hun selv fast på). Det er imidlertid ikke noe problem så lenge det finnes klosser i huset.



Jeg liker igrunnen melodien godt, jeg. Og det er bra, for den repeteres og repeteres. Slik kan jeg minnes at jeg også holdt på da jeg var liten.
Repetisjon er ingen dum læringsstrategi.

Ingen kommentarer: