lørdag 19. desember 2009

Jul og snø

Så er det jul igjen. Amaryllisen er på plass. Jeg elsker de hvite, og i år er det litt tidlig blomstring. Den blir vel akkurat avblomstret til jul, tenker jeg. Godt planlagt, he he.




Men jeg nyter den selvsagt i lange drag. Den er så fredelig. I dag har snøen lavet ned, og bambusene mine utenfor ligger bøyd mot bakken. Det er fem stenger som står høyreiste. Må nesten ta bilder i morgen. Jeg husker forrige snøfall da jeg var redd den skulle brekke, men her inne ble jeg beroliget med at den bare bøyer seg og reiser seg atter. En god egenskap!

Snøen skaper glede her i heimen. Jentene har vært ute på ski og kjelke i dag, og vi tørker klær og votter så godt vi kan når de er inne og spiser. Med snø kommer det kakao på bordet. Det må bare være slik. Juleferie med masse snø - kan det bli bedre?

Mor selv fortynner garnlageret sitt. Jeg har strikket en del småting i restegarn, så det fordeles litt smått under noen juletrær i år.



Ellers er vi alt annet enn godt i rute. Vi henger etter som bare det. Men det går greit! Det meste gjør jo det, ikke sant?

Ingen kommentarer: