torsdag 18. mars 2010

Ready, go!

Her for et par dager siden stod minstejenta på halvannet i døra og kikket ut mot hagen. For et forlokkende område med muligheter for lek.



For når snøen ENDELIG forsvant, åpenbarte nye lekearealer seg for henne.
Og for mammaen åpenbarte våren seg. Her er de første tegn, bergknappen er tidlig. Jeg klippet vekk fjorårets kvister og sa velkommen!



Fram til nå har vi bare klamret oss til blomstring innendørs.



Med lengselsfulle blikk ut mot hagen...



Men så, i dag fikk jeg det for meg. Jeg tok turen til Plantasjen, minstemor og jeg stod faktisk og ventet på at de skulle låse opp dørene klokka 10, og vi var ikke alene. Vårhungrige mennesker stod nesten i kø.


Disse små stemorsblomstene (er det det samme som fioler forresten?) ble med hjem samt et utvalg påskeliljer og noen perleblomster. Gode tilbud!


Og ettersom hagestøvlene mine er utgått, ble det kjøpt inn nye.
Så nå er rammene klare!
I ettermiddag skal vi spyle, spyle, spyle.
For det er så mye sand og grus og graps over det hele, at vi må ta en utendørs rengjøring. Det blir fest for store og små, tenker jeg.

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Gleder meg til det blir min tur til å spyle utenfor. Det er så skittent og guffent av vinterens og fuglenes roting at det virkelig trengs en storrengjøring!

Herlig med vårblomstring inne:)

Alexia sa...

Så herlig det hørtes ut med vårtegn :D. Regner ikke med at våren kommer hit med det første - men jeg har selv valgt å bo her ;)