lørdag 9. mai 2009

Lekehytteplaner

Å lese blogger gir inspirasjon på mange måter. OdaAnna, Lykke og lykkeliten og Bo med barn viser flotte lekehytter. De har malt, sydd og pyntet. Og lekehyttene deres er flotte, hver på sin måte med sin stil. Jeg er imponert over iveren og kreativiteten.

Selv kjenner jeg at jeg ikke er i medvind hva gjelder å få satt planer og tanker ut i praksis, men jeg får veldig lyst til å gjøre noe med lekehytta som står her ute i hagen når jeg ser hvor fint det kan bli.

Siden vi har tre små prinsesser her i heimen i alderen 0-6 år, så er det kanskje rette tid å gjøre noe nå. Inni hytta er det bare store restmøbler, sand, bøtter, spader og rot.

Dette skal endres denne sesongen. Jeg har derfor kjøpt inn et lite vitrineskap og en liten benk fra Fretex, gått i kontaineren i barnehagen (og blitt ledd av av de ansatte;-) )og funnet en slitt men solid sittebenk, og bestilt inn stoff fra Stoff og Stil. Høy rosafaktor, men også litt gult for å gi den rette sommerstemningen.


Så nå er det å komme igang med maling av skap og benker, sying av puter og stæsj. Jeg skal gi meg tid fram til sommerferien. Da skal lekehytta være klar. Og hvis nøden melder seg, har jeg heldigvis en sykyndig mor som trår til når jeg ønsker. (Jeg tror kanskje du kan begynne å forberede deg...)

En annen ting som vi derimot har vært flinke til, er uteområdet. Motivasjonen for utearbeid er på et vis sterkere, og derfor er "hyttekroken" klar. Det er en liten terrasse utenfor lekehytta som har sol hele ettermiddagen og et stykke ut på kvelden. Den er akkurat passe stor til at jentene kan leke der med dukker, venner, boller og saft, og akkurat passe liten til at den blir koselig.
FØRBILDE - lekehytta i et anleggsområde (drenering rundt huset):

NÅBILDE - lekehytta med en hyttekrok (bilde fra i fjor, i år dropper vi solsikkene). På den andre sida av hytta skal jentene ha bedet sitt. De har foreløpig et lite bed ved inngangen med plantene solhatt 'doubledecker', lavendel og veronica.


Vi er godt fornøyde med det arbeidet!
Men nå har vi noen inneprosjekter for denne våren da... Hvis våren melder seg med ekte finvær, kan det ta lengre tid, he he.

5 kommentarer:

in my garden sa...

området med lekehytten er blitt veldig fin syntes jeg,kan tenke meg at barna kommer til å kose seg masse der utover sommeren.Har veldig lyst på en slik hytte jeg også,men det er litt plassmangel her.Har drivhus,grillhytte,urtehage,hagedam og trampoline,blir mindre og mindre plen igjen he he.

Anita fra hjerterommet sa...

Å gjett om prinsessene dine kommer til å elske dette! Nydelig farger du har plukket ut. Gleder meg tilå se det ferdige resultatet!

Nydelig hage du viser bildet av!

Ninas Drops sa...

wow...
Så fint det ble..og så moro med før og etterbilder her da...
jeg likte så godt det at det var litt forskjellig opparbeidet jeg...litt platting litt gress , potter og blomsterbedd..skikkelig fint..
Så moro å ha en lekehytte da...lille pastill ønsker seg det og..men tror innen hun får en slik så har hun vokst fra det..thi.hi....

Vi har litt spesielt hus og det vil se litt "rart" ut med en slik trehytte tror jeg..hm..ja slik er det bare...men da må vi se langt etter et slikt søtt hus som jeg så inderlig ønsker meg...hm...
Var på Obs i dag og så bedende på min mann da vi så ett lite hus...kan vi ikke bare kjøpe den billigste da??? spurte jeg..men..NOPE...hm...

Oki, lykke til med sying av fine ting til huset..fine farger og mønstere i stoffene=)

HytteDrops:)

Unknown sa...

Åh jeg har så lyst på lekehytte jeg også!!!!

NestenPerfekt sa...

Å for en NYDELIG hage dere har!! Den var bare utrolig fin :o) Og med sånne fine stoffer fra Stoff og Stil så MÅ det jo bare bli bra! :o) Lykke til! Hilsen Linda :)