mandag 22. juni 2009

Hylleblomstsaft

Så er det gjort!
Under her skjuler det seg...



blomster og sitron



hylleblomster!



Jeg har aldri syntes at blomstene har vært vakre, men ved nærmere ettersyn er de utrolig yndige. Derfor har jeg satt noen greiner med blomster i en vase i hagen.



For første gang har jeg altså prøvd å lage hylleblomstsaft.
Nå står ei diger gryte med søtt i et kjøleskap, og oppgaven de neste dagene er å røre litt hver dag. Mot helga kan vi sannsynligvis fylle glass med mammas hjemmelagede hylleblomstsaft.
Så får vi se om det lykkes.
Jeg prøver iallefall.

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Å hylleblomst saft skal visst være så godt. Du får gi en rapport når den er ferdig.

Randines hageblogg sa...

Hylleblomstsaft er godt, så du kan glede deg til den blir ferdig.
Nå er det mange år siden jeg laget hylleblomstsaft, blomstene kan også tørkes og brukes til the om vinteren.

Sine sa...

Får håpe jeg får det til da...

Så spennende med te, Randine. I fjor tørket jeg solbærblader til te, men det hørtes kjekt ut med hylleblomster også. Tørker du dem i stekeovn?

(Utfordringen kan forresten sendes videre til min svigermor som har urtetørker...)

in my garden sa...

wow,gleder meg til å høre om det ferdige resultatet.Har aldrig smakt det,men høres spennende ut.

KATE ♥ sa...

Å ja, hylleblomstsaft er deilig.
Min svigerinne har bodd i Danmark i mange år, så jeg har fått noen flasker derfra. Nå har hun flytta til Norge igjen, og her er det langt mellom hyllebær-trærne.
Jeg har vert heldig å finne ett.
Lagde Hyllebærsaft og gele i fjor høst. Det var også veldig godt.
Det må du prøve til høsten.
Ha en fin dag.
Kate