mandag 1. juni 2009

Kveldsblomster

Det er kveld igjen. Jeg tror jeg må elske kvelden og roen, for jeg kommer stadig tilbake til den.


Med fotoapparatet foreviges kveldene, og det er spennende å ta bilder ute på kveldstid. En vet nemlig ikke hvordan resultatet og fargene blir fordi lyset forandres og lukkertiden på kameraet endres med det.

Jeg er amatørfotograf og har av husbonden fått beskjed om to eller tre funksjoner jeg kan bruke på kameraet. Så det er det jeg prøver meg på innimellom.

Stjerneskjerm - astrantia major

Storkenebb - geranium phaeum alba (tror jeg)


Blå valmuesøster - Meconopsis betonicifolia


Allium giganteum


Allium - en mindre type, mer lilla


Allium - Mount Everest


Mount Everest


Kveldslys





Og ved å se dem fra ulike perspektiv, blir blomstene enda flottere.
Fotoapparatet fanger øyeblikkene, det stopper tiden og ber en se.
Og plutselig oppdager en glede...

1 kommentar:

Ellen Walnum sa...

De alliumene i kveldslys var skikkelig lekre:-) Jeg synes du er ualminnelig flink til dine 2-3 funksjoner jeg!