fredag 19. september 2008

Charlotte Isabel Hansen 1

Charlotte Isabel Hansen ligger på bordet foran meg. Jeg kikker på henne og lurer på hva hun skjuler, hun som ble til i "fest og feiring dagen etterpå".
Jeg kjenner faren, Jarle Klepp veldig godt. Han ble født samme år som meg i samme by og opplevde mine opplevelser på sin måte. Jeg husker det så godt. Gjengdelingene, festene, Folken, folkene, men jeg sto først på den andre sida. Jeg hadde min Ball-genser, 501 og sailorsko fra grunnskolen (og dermed den sosiale plasseringen). Heldigvis dreier årene oss! Nå er jeg spent på hvordan Jarle Klepp har blitt dreid i de påfølgende årene etter hjemme-alene-festen på Hundvåg.
Jeg gleder meg masse! Så nå tar jeg fatt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg også til denne. Jeg er til og med født i samme måned som Jarle Klepp. :D Dog ikke i samme by selv om min mor nå er bosatt i denne byen (men jeg er født i nevnte mors hjemby, for øvrig Norges sørligste by). Uansett; jeg gleder meg til dette tredje bindet i historien om Jarle, født i det mest sentrale av alle år i vår moderne tid. :D

Sine sa...

Det er spesielt gøy å lese om egen historie, synes jeg.

Du har vel kanskje studieopphold i Bergen også til felles med Jarle? Jeg har bare små bergensvisitter (noen halvår her og der) for jeg har lengtet hjem...

Anonym sa...

Jeg kom aldri lenger enn til Kristiansand i studietida av samme grunn; jeg ville ikke forlate sørlandet... :-D

Sine sa...

Kan godt forstå det. Sørlandet har større appell enn de syv fjell!

Anonym sa...

Ja, skulle da mene. :D

Og jeg må si det samme når det gjelder din by kontra Bergen. Jeg er i Stavanger minimum en gang i måneden og jeg stortrives der. Og nå er det bare seks dager til neste besøk. :D

Sine sa...

Stavanger stråler!
Jeg har såvidt fått lest i romanen, så jeg vet ikke om Jarle Klepp vender tilbake til sin fantastiske fødeby (forfatteren gjorde jo det!). Men jeg tror Rita Eriksen har et album som heter "Alt vende tebage" eller noe i den duren, og hun har definitivt et poeng.

Kjør forsiktig på E39!