søndag 14. september 2008

I dag i dag

I dag har jeg fått gjort noen av målene, men ikke alle (ikke overraskende, akkurat). Jeg var imidlertid innstilt på å få til alle, men timene fløy så fort.

Jeg fikk fulgt jentene. Så fikk jeg kjøpt løker, en knautia macedonia (-50%) og en parykkbusk (-30%) på Plantasjen. Må parykkbusken beskjæres nå forresten? Dessuten så jeg først da jeg kom hjem at den blir diger... Jeg har bare tenkt meg den som en fin busk ved siden av en hortensia. Kanksje jeg kan holde den liten eller at den ikke blir så stor i dette klimaet? Gjenstår å se...
Jeg fikk imidlertid ikke luket, men siden det er meldt godvær også i morgen, er ikke det så farlig. Da blir det luking i morgen.

Jeg kjøpte følgende løker:
20 stk. Queen of Night - tulipaner (60 cm)
20 stk Angelique - tulipaner (45 cm)
20 stk Narcissus 'Triandrus Thalia' (hvite narsisser, 35 cm)
15 stk muscari 'Mount Hood' (hvit og blå perleblomst, 25 cm)
50 stk Allium 'Ostrowskianum' (25 cm)
3 stk Allium 'Gladiator' (120 cm)
10 stk Allium 'Aflatunense' 80 cm)

Nå gjenstår plasseringsplanlegging.

1 kommentar:

Soleien sa...

Så mange fine løker! De tulipanene blir sikkert flotte sammen:)