søndag 28. september 2008

Strikketøy og oljemaleri

Nå strikker jeg.
Jeg har ikke hatt strikkelyst på lenge, over et år. Men i går kjøpte jeg strikketøy (det ligger jo sikkert 10 påbegynte rundt omkring), og i dag har jeg strikket en del. Gøy.
For det regner ute og da trekker hagen i svært liten grad. Dermed blir en del løker liggende og vente på jord. Jeg vet de forringes av å ligge lenge, men de blir liggende. Aner ikke hvorfor. Fornuften er ingen drivkraft for tiden.

Så derfor strikker jeg altså. En tunika til 5-åringen.

Ellers har jeg gått tur i en time i dag, og idet jeg kom hjem og dro vogna opp trappa, begynte det å pøsregne. Hvilken timing :-)

Og så har vi vært på kunstutstilling og sett Monica Øsebakk sine bilder. Vi kjøpte ett, vårt første utstillingsbilde. Ellers er det bedriftkunstforeningene (som visstnok skal være et vestlandsfenomen) som bringer kunst til hjemmet her, og det er et bilde hvert tredje år. Vi har altså ikke den store samlingen.

Monica Øsebakk maler naivistisk, så vi har vært sprelske i dag synes vi. Jeg skal legge ut bildet når vi får det hjem. Gleder meg.

1 kommentar:

elle-melle sa...

Strikking er gøy. Kan du ikke vise bilde av den tunikaen når den er ferdig. Jeg strikker masse for tiden, veldig avslappende.