tirsdag 20. januar 2009

Formiddagspause

Nå har jeg nettopp lagt lille tullemor for formiddagshvilen. Hun har spist sin grøt, testet stemmen sin med små og eksperimenterende hyl, ligget ei stund med beina rett opp i lufta, holdt i tærne med hendene sine, vippet fra side til side, ledd mot meg, kost med meg og sett på da jeg dusjet. Nå var det tid for hvilen for det ble taust og hun snudde hodet til siden. Da er hun klar.

Slik er en formiddag her hos meg for tiden. Det er fantastisk deilig.
Så nå har jeg satt på en klesvask, fyrt i ovnen, ryddet litt (bittelitt) rundtomkring og laget meg en deilig kaffekopp. Nå skal mor ha sin kaffepause. (Tenke mer på drivhus og andre prosjekter)
Hviken luksus!

Gratulerer med dagen til en venn!

2 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Å så vakker beskrivelse av lille tullemor:-)

Maiblomst sa...

Så gode stunder! Nokre gonger tenkjer eg, denne stunda kjem aldri igjen. Det er nesten litt vemodig, og så prøver eg å prege det inn, og håpar det lagrar seg på disken.
Ellers er det deilig når poden søv, og ein kan få ei fristund!