torsdag 15. januar 2009

Nyheter

I dag har vi gjort lite her hjemme. Dagen flyr uansett. Og jeg vet egentlig ikke hva denne ble fylt med. Men nå er det ubønnhørlig kveld igjen, og husbonden og jeg sitter i godstolene våre og ser på nyheter på ulike kanaler.

Flystyrten i New York fikk en del oppmerksomhet, og det er fantastisk at alle overlevde. Når vi sitter slik, betrakter jeg husbonden litt. Han jobber med nyheter og er naturligvis opptatt av dem. Men han er så genuint opptatt av nyheter at jeg synes det er godt gjort. Han sitter altså der, i stolen sin, med en pc på fanget hvor han surfer rundt på nettaviser samtidig som han betrakter kollegenes framdrift i egen avis, så har han mobilen sin, som han surfer på samtidig, og så fengsles han av nyheter på tv-en. Så drikker han litt kaffe, kikker rundt på de ulike nyhetsformidlerene sine og er i en egen verden. Han lever i nyhetene. Og merker lite til at jeg kikker på ham.

Så tar jeg fjernkontrollen og skrur ned lyden etter å ha hørt de samme flystyrtnyhetene opplest et utall ganger, og spør om vi kanskje kan prate litt. Jada, klart vi kan. Han er grei sånn. Han pakker vekk nyhetene og gjør seg klar. Og så kommer treåringen inn for hun er forkjølet, og det lille avbruddet betyr visstnok endring av agenda. For etterpå tar han opp avisene og magasinene sine og begynner å lese - nyheter, naturligvis.

Jeg synes det er godt gjort. Og så sier jeg at jeg synes han bør opprette sin egen blogg og undrer meg (ja gjør jeg egentlig det) over hva den kan handle om. Han undrer seg også. For hva er vel han opptatt av?

Haalllooo...
Det må jeg si er en ekte nyhet.

Ingen kommentarer: