torsdag 29. januar 2009

Minner fra barneår

Du må notere det og det og det, får jeg høre stadig vekk. Selvsagt burde jeg notert de gode historiene, den gode kommentaren etc. Og jeg har planer om det. Seks år gamle planer... Vel.
Bloggeren Badut skrev veldig fint om dette i går, og i innlegget hennes er det to små videosnutter som bør ses og som går på dette - ting vi rett og slett kommer til å glemme. Sukk.

Nyt innlegget hennes og filmsnuttene! Spander tre minutter på en opplevelse.

Innlegget finner du HER.


(Og for de hageinteresserte, så kan en i hennes innlegg i dag se hvor godt det spirer i Danmark. Vi kommer snart etter.)

2 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Det er absolutt en god ide å skrive ned de små, fine tingene som skjer - NÅR de skjer! Jeg begynte tilfeldigvis med dette da barna var bittesmå - hadde en liten notisbok og fortet meg å skrive ned pussige kommentarer, varmende ord etc når de dukket opp. Etter hvert ble det mange notisbøker. Nå er ungene 16 og 18, og rett som det er har vi høytlesning fra disse bøkene. Ungene elsker det - de brøler av latter over historiene om seg selv. Og noen ganger sitter jeg for meg selv om natten og leser og minnes. Det er en skatt!

Marina sa...

Søde Sine.

Jeg er så kisteglad, smigret og stolt over at du har fundet glæde i mit lille indlæg om barndommen.

Jeg er glad for at lege med sproget, men havde ingen forventning om at det jeg skriver på dansk kunne finde læsere udenfor mit eget sproghus. Du læste til min glæde bagom de danske ord og så det jeg gerne ville sige. Tak for det. Du har rørt mit hjerte.

Jeg ville gerne have kommenteret i går (og i forgårs da jeg første gang besøgte din blog) men jeg kan ikke få lov at bruge min typepad blog hos dig og kan hellere ikke kommenterer uden blog. Derfor måtte jeg vente med at kommenterer til jeg havde tid til at oprette en blogger konto.