søndag 18. januar 2009

Tupperwaredings

Jeg har med fryd lest Emmelines morsomme innlegg om et tupperwareparty. Hun skriver veldig godt og anbefales!

Dette innlegget har fått meg til å ville presentere min lille duppedings som jeg har og bruker nesten HELE tiden. Jeg kommer i tillegg fra "landsbygda, om et forsted til Stavanger kan kalles så. Det bør være et kvalitetsstempel, jeg vet nemlig hva jeg snakker om ;-)

Min lille duppedings som skal få sine få minutter i lyset her er nemlig LØKHAKKEREN.
Løkhakkeren er uunværlig. Den gjør arbeidet veldig mye lettere for meg, den skåner hender, kniver og skjærebrett i tillegg til at den hindrer grining ved kjøkkenbenken. Den har med andre ord en trøstefunksjon. Den kan dessverre ikke redde liv eller familier, men like fullt. Løkhakkeren hakker løken for meg! Den gjør det på en skånsom og distingvert måte:
Man skreller løken og deler den opp i grove halvstore terninger. Disse legges i boksen og man setter på lokket.



Så skal man dreie lokket frem og tilbake helt til løken er finhakket (og det går raskt).
Og vips...


Ferdig hakket løk som er så fint oppdelt at små jenter på løkjakt ikke oppdager den.
Kan man si mer?
Nei, ikke annet enn at den er for god til å få plass i mitt overfylte tupperwareskap der alt velter ut når det åpnes.
Den har fått hedersplass i hjørneskapet!

4 kommentarer:

solfrid sa...

Den brukes flittig her i huset. Vår fikk vi til jul for to år siden og ettersom løk er favorittgrønnsaken til de voksne, kunne den ikke falt mer i smak. Super dings!

Ha ei fin uke!

Red Hobbitt sa...

Ja, den ser smart ut, da slipper man tårer og løklukt på fjøla.
Min favoritt Tupperwaredings er vinåpneren, den er helt super - anbefales

Maiblomst sa...

Tenk å redde ein heil familie med ein tupperwareboks!
:-)
Eg er veldig glad i min"fridgesmart", den voktar agurka og paprikaen min mot uttørking og andre uhumskheter.

Linnemi sa...

Hmmmm... jeg har da sett en slik duppeditt i kjøkkenskapet mitt....