lørdag 17. januar 2009

Lys


Slik lå strikketøyet mitt da jeg kom ned i stua i dag, badet i sol. Og det er fantastisk å få lov til å ønske lysere tider velkommen. Sola inviterer som regel alltid til gode dager. Og min dag har vært god. Jeg hadde for eksempel et øyeblikk i bilen da jeg var ute og kjørte i dag som ga meg frysninger. For første gang på flere måneder kunne jeg nå se et vakkert syn på motorveien. Og en kan undre seg hva som er vakkert på motorveier. Jo, en lang rekke med biler i kø hvor solen får reflektert strålene sine, hvor strålene spres i alle retninger. I tillegg til dette spilte radioen "The rose". Jeg satt med frysninger i bilen og kjente stor lykkefølelse.

Og så strikker jeg igjen.
Det går foreløpig bra, og seksåringen skal snart få genseren hun ønsket. Hun var nemlig lei av blå genser når så mange andre hadde rød eller rosa eller lilla eller iallefallenjentefarge!!!!! Jeg kjøpte den. Og ermene er nå påbegynt.
Etterpå skal minstejenta på 6 mnd få en strikkekjole i dette garnet.
Tenk så energitilførende lyset på alle måter er. Et underverk!

3 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Å så vakkert beskrevet dette var. Lyset er en vidunderlig ting, og det er også evnen til å glede seg over de små ting.

Randines hageblogg sa...

Flott garn og strikketøy i sola, januarlyset er flott.

Men den sure vinden kunne jeg vært foruten....

God strikkehelg til deg!

Sine sa...

Ja, jeg blir helt satt ut av glede over lyset på denne tida. Det er så etterlengtet. Jeg kunne aldri ha bodd i nord tror jeg...

Randine - enig i at den sure vinden ikke er det mest sjarmerende på denne jord. God helg til dere begge!