søndag 8. november 2009

Noen ord fra en taus

Takk, Nefertiti!

Jeg sparkes igang til et innlegg her. Det har gått måneder uten en lyd herfra. Og grunnen er ganske enkelt at jeg mistet helt hagegløden denne sesongen, jeg. Nå er det massevis av arbeid til våren, og jeg er ikke spesielt tent på å komme igang med det, men jeg vet at våren inspirerer så masse, så jeg bekymrer meg ikke.

Nefertitis ord om et lite innlegg fikk meg til å ta en liten tur ut i høsthagen her. Det er ikke så mye skjønt igjen der ute nå, men disse jordbærplantene er rene kunstverket der de står så ensomme og forlatte i krukkene sine. Jeg har ikke hatt jordbærplanter før, så jeg visste slett ikke at de fortonte seg så vakre på sene, våte høstdager.



Når interessen min dalte så voldsomt, forsvant også plantenavnene ut av hodet mitt. Jeg ser at de må holdes varme. Jeg tror dette er en bergknapp...? Den blomstrer ennå den.




En kan lese så mye symbolikk inn i hage og blomster.
Og jeg skal la bloggen bli mer aktiv framover.

Ha gode høstdager, dere som måtte droppe innom en taus blogg.

4 kommentarer:

nefertiti sa...

Så koselig å 'se' deg igjen :-)

Anonym sa...

fint at du er tilbake! Hageinspirasjonen kommer og går, sånn er det bare

Torill sa...

Heisan ! Koslig blogg du har. Hage skal være gøy, ikkje ei plikt. Håper hagekosen kjem tilbake også til deg !

Anne (Moseplassen) sa...

Jordbærplanene har faktisk noe av de fineste bladene i hagen nå, nydelige :)
Og om det er sedum eller bergknapp veit jeg ikke, men jeg holder en knapp på den første, men fint med blomster i november da :)