lørdag 13. mars 2010

En blomst

Jeg har nettopp mottatt en "blomst" fra hagen av to skjønne barnehender.
- Mamma, her er en blomst til deg, roper fireåringen.
Jeg kommer ut i døra og tar imot den vakreste blomsten fra hagen.



Ikke vakrest av form og farge, men fordi hun valgte den.



Noen ganger betyr slike små hendelser mer enn andre ganger, og i dag betydde dette mye for meg.



Det framkalte noen tårer.
For når rammene rundt en hverdag plutselig endres litt, blir slike små hendelser så store.



Så del gjerne gleden med meg i dag over dette vakre min kjære fireåring har funnet fram til i en våt, gjørmete, forholdsvis vissen og delvis snødekket hage.
Hun fant faktisk en blomst.

3 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

så nydelig :)
Visst trenger det ikke være stort og fargerikt og fancy, også så fint at du har gjort slik stas på det lille bladet ved å style så fint :)

Ellen Walnum sa...

Å det var en nydelig blomst og en nydelig historie:)

elle-melle sa...

De vakreste blomster får man av sine små:)