lørdag 24. mai 2014

For en dag!


Åh, for en deilig maidag uten noen som helst planer. 


Denne helga er den første på evigheter som ikke hadde planer, og det har jeg lengtet etter. Og så trør naturen til med det skjønneste vær man kan tenke.
Da bare tusler man rundt og gjør det som faller en inn. 

Noe av dette har vært latskap. Deilig latskap!

Og jeg har ligget i utesofaen og kikket på dette over her: Et gammelt digert syrintre i bakgrunnen, 50 år snart, med mørk burgunder blomster, et beskåret, nyspirende asketre i forgrunnen, sammen er fargene magiske. Og den deilige laurbærheggen til venstre som vegg ut mot gata, en klematis i knopp rundt stammen til asketreet.


Beina på pallebordet! Neglelakk på tærne. En sommerhatt til femåringen. 

Og husbondens nylagede pallebord er jeg storfornøyd med. 



Jeg gleder meg uendelig til månedene framover.

I morgen skal pampasgress i jorden. Håper det også vil trives.





1 kommentar:

Furulunden sa...

Så fint det er og så deilig med en "latedag". Fantastisk tid vi er i akkurat nå hvor alle bladverk o.l. er så flotte i fargen. Legger meg til som følger av deg og ønsker deg velkommen som følger hos meg :)