onsdag 8. juli 2009

Gigantea og vannkopper

Sjekk giganteaen! Den raker 2,50 m opp i været og er absolutt en blikkfanger i hagen akkurat nå.


Den står imidlertid feilplassert, så den kan se ut som et ugress sammen med de plantene den står med. Den må flyttes til neste vår. Da skal den lenger ned i hagen og bli en solitær, ikke et fyll. Til det er den for spesiell synes jeg.



For tiden har jeg en vannkoppebelagt seksåring hjemme. Vi har oppsøkt en smittekilde tidligere i sommer slik at hun blir ferdig med det før skolestart. Og nå er hun inne i den mest intense fasen, stakkar. Hun klør sånn på nettene og er så blek. Men på dagtid tør hun opp. Og når jeg er ute i hagen og rusler rundt, vil hun så gjerne bli med i nattøyet sitt.



Jeg må igang med betydelige ommøbleringer i hagen, for den er kaotisk og elendig på plantesammensetningene. Her har jeg tatt opp tulipanløker som skal flyttes. Hun renser dem for jord og gjør en god jobb. Jeg blir så stolt av henne.



Og så tusler hun bak i hageverkstedet sitt og putler litt. En stille dag. Enten er barn i nærheten i barnehagen eller de er på ferie. Rolige dager i en solbadet hage kan nok være balsam både for liten og stor, med og uten vannkopper.

3 kommentarer:

Anita fra hjerterommet sa...

Kjedelig med vannkopper, god bedring til datteren din:)

Lene fra Lillehammer sa...

Uff, stakkar, så kjedelig å få vannkopper nå da, nå når det er ferie og hele pakka. Men da er hun ihvertfall ferdig med det. Selv har jeg en liten tass som har hatt feber i 4 dager, godt oppimot 40 i feber så i dag har vi vært hos legen og der kunne de konstantere halsbetennelse. Så nå går han på mikstur men neimen om det er lett å få det i han.

in my garden sa...

Flott og høy plante du har.
Har vert gjennom vannkopper her også,men begge barna hvar ganske små og det hele gikk ganske greit.Er jo bedre å få det i tidlig alder tross alt.Bra hun får kost seg og puslet med ting ute i fin været da,selv om formen ikk er på topp.Fortsatt god sommer.