mandag 18. januar 2010

Det våres: frø og strikk

Til tross for hvite omgivelser utenfor, noe bedervet av forurensning (guri hvor skittent det blir av biler), får jeg vårfornemmelser når lyset utenfra er klarere og jeg har friske blomster og et strikketøy inne. Jeg elsker dagslyset og ser fram til å skulle bades i det om noen måneder. I mellomtida er det sjuåringen her i huset som har bestilt lilla pynteskjerf. Fireåringen fikk nemlig et rosa i kalendergave, og dermed måtte også sjuåringen ha et. Det er naturligvis bare kjekt at de vil ha de småtingene jeg strikker til dem.


Og så fant jeg fire pakker med frø som jeg ikke fikk sådd i fjor.


Jeg rotet dem faktisk vekk. De står med siste salgsdato i september 09, men jeg prøver meg på dem i år, jeg. Jeg har aldri prøvd noen av dem, så det blir spennende.




6 kommentarer:

Nora sa...

"Djevelen i busken" - det var et artig navn! Om det er sånn en djevel ser ut kan jeg også tenke meg en:-) Det er jo ikke så lenge siden september 09 så det går sikkert bra med fröene dine. Lykke til!

Torill sa...

Fine blomster. Lykke til med såing !!!

Ann-Cathrin sa...

Jeg beundrer alle som kan og får til alt som har med blomster å gjøre:) Den symaskinen er kjøpt hos den lokale bokhandel/lekebutikk her...så har desverre ikke noen nettside å vise til. Den koset 249 kr.

Ellen Walnum sa...

Den petuniaen sådde jeg i fjor uten å få noen spiring. Skal bli spennende å se hvordan det går med spiringen hos deg:)

Marina sa...

Skønne frø du har der. "Djævlen i busken" som på dansk hedder "jomfru i det grønne" er en af mine absolutte fauvuritblomster. De er nemme, smukke og frøstandende er uovertrufne i buketer. I år vil jeg gerne have flere favevarianter og jeg har desuden forsøgt mig med at frøså store arealer til med frø fra sidste år (for frøene er dyre og planterne sætter rigeligt. Min første blomst fik jeg iøvrigt fra et selvsået frø).

Sine sa...

Ellea - det blir spennede å se hvordan det går da...
Marina - så kjekt å høre at de er fabelaktige. Da gleder jeg meg enda mer til å så dem. Og så må jeg jo si jeg hadde større sans for "Jomfru i det grønne" enn "Djevelen i busken".