søndag 31. januar 2010

Pellis in spe

Her er min pellis.




Den har av alle ting overvintret i et glass vann. Vannet har blitt skiftet ut med jevne mellomrom, men stellet har vært rimelig fraværende og plasseringen midt i kjøkkenvinduet ikke helt fordelaktig. Stakkar lille grønne sak.



Men den har klart strabasene og har nå omsider fått litt etterlengtet jord, blitt klippet ned litt og skal forhåpentligvis få bedre levekår ettersom månedene går.

Jeg har aldri overvintret en pelargonia før, og det til tross - dette makabre forsøket kan se ut til å ha lyktes. Men skal den egentlig stå kaldt noen måneder nå? Jeg vil jo ikke ha lange og pinglete stilker...
Kanskje den bør ut i boden?

4 kommentarer:

Snuffeldyret sa...

Ikke sett den i boden med mindre du har masse lys til den der inne. Kjørlig med masse lys er det beste. Ikke gi den for mye vann så går det nok bra.

Sine sa...

Tusen takk for svar! Alltid kjekt å få gode råd.
Jeg har et vindu i boden som jeg tror kanskje kan gi nok lys. Det er nemlig varmt og godt på kjøkkenet, så jeg bør kanskje flytte den.
Jeg prøver det, jeg. Det kan se ut til å være en villig sak denne pellisen... ;-)

nefertiti sa...

Jeg har i alle år overvintret pellisene mine i garasjen. Lurer på hvordan det kommer til å gå i år - vi har jo ekte vinter, jo, og har hatt det lenge...

Ellen Walnum sa...

Ja pelliser er ganske hardføre, de er enklere å overvintre enn fuchsia synes jeg.