tirsdag 18. november 2008

Hagememe fra HildeG

Jeg slenger meg på bølgen av memer (aldri hørt ordet før, jeg) som går nå.

Hagen først, fra HildeG:

1. Hvis du kunne, ville du leid inn en hagedesigner? Hvis nei, hvorfor – hvis ja: hvem?
I dag ville jeg ikke gjort det. For fem år siden fikk vi en hagedesigner til å lage en oversikt over hagen med beskjeden - "mye plen, lite bed og helst ikke noe arbeid". Det var da vi skulle opparbeide den planen vi fikk at hagegnisten ble tent. Nå kunne det ikke falt meg inn. Jeg har sett så masse i blader og på hagegal at jeg heller vil finne min egen greie.

2. Er du fornøyd med størrelsen på hagen din. Ville du hatt den større, mindre? Hvorfor?
Igrunnen fornøyd med størrelsen (760kvm). Vi har godt gårdsrom, masse lekeplass og noen bed. Litt for alle.

3. Nevn minst to hagegale du misunner (ikke på noen negativ måte, da…) – og hvorfor(og ikke nødvendigvis for hagerelaterte ting, det er tross alt november…)
Jeg synes Lene fra Lillehammer har en fantastisk inspirerende hage og Charlotte skriver så morsomt. Men jeg inspireres av så mange og eeeelsker fotoalbumene på Hagegal. Oversiktsbilder er favoritt.

4. Ville du flyttet hagen din til en annen klimasone hvis du kunne? Hvilken?
Nei, har det fint her på vestlandet i H2.

5. Hager du alene, eller sammen med din kjære? Hva bidrar han/hun med?
Jeg begynte alene, men nå er vi to som er bitt av basillen. Jeg planlegger, kjøper inn, planter og luker og husbonden spar, bygger litt og bærer tungt + klipper plenen.

6. Hvorfor hager du?
Det gir meg en tilfredsstillelse. Jeg nyter å være ute fra april til september, elsker å se plantene dukke opp av mørk og tung jord, nyter å se at det blir fint etter mye slit, men mest av alt tror jeg at jeg opplever fred og ro. Det er ubeskrivelig å se hagen våkne til liv. Våren er ekstatisk.

7. Ser du en åndelig/metafysisk dimensjon i hagen?
Nei, kan ikke si det. Måtte være en beundring for det faktum at naturen aldri gir seg.

8. Har du begynt å glede deg til våren, eller gleder du deg mest til jul foreløpig?
Foreløpig mest til jul.

..............................................

Så den mer glamorøse (?):
*Dagens leppestift/lipgloss: blank lypsyl
*Dagens duft (parfyme/lotion/shampoo/hva enn du dufter av): Duft? Det må være litt barnegulp blandet med en palmolive deo
*Dagens sko: Crocks, har ikke vært ute i dag
*Dagens smykker: Et diamantsmykke med hvitt gull, en alliansering i hvitt gull med en diamant og øredobber med diamant (også hvitt gull), jøss, er jeg så besmykket?
*Dagens bok (altså den du leser nå): "Tett inntil dagene" av Mustafa Can, inspirert av Solfrid, men det går tregt med lesing for tiden.
*Siste reise du var på (innenlands/utenlands): Hm, kan nesten ikke huske å ha reist. Det blir vekl kanskje en danmarkstur i påsken, Legoland og full pakke.
*Siste nettsted du var innom før denne bloggen: Hilde G sin blogg
*Siste te/kaffe du drakk: En god og sterk kaffe som heter Brasil (unner meg av og til litt luksuskaffe)
*Siste CD du hørte på: Mamma Mia, her spilles den hele døgnet av to helfrelste jenter
*Siste film du så: Hvis TV-serie teller - "Sommer" på NRK, hvis ikke "De Usynlige" på kino (knallgod og sterk film)
*Siste avis du leste: Stavanger Aftenblad
*Siste setning du sa: OK, god natt (til husbonden da han gikk for å legge seg for lenge siden)
* Tre ting i veska/sekken: helsekortet til minstejenta, lommeboka, kvitteringer fra Ikea (i tilfelle jeg skal bytte noe)

2 kommentarer:

hildeG sa...

:)
Later til at glamour og hagegalskap ikke går sammen hos de fleste, hehe

Sine sa...

He he, saktens det.