onsdag 4. mars 2009

Ferdig strikkelue

Ikke noe inkamønster, Randine, men striper. Jeg fant noe lysegrønt alpakkagarn fra tidligere som jeg brukte for å spreke opp fargene.


Lua ble ferdig nå i ettermiddag. Det er gøy når det går så fort. Fargene på bildene gjenspeiles ikke helt riktig i ettermiddagslyset, men de ble ganske fine sammen.


Først ville ikke snartfireåringen ha den. Den var for løs. Men etter at storesøster ville ha den, ble den interessant.

Hun syntes den var deilig. Så den ble sittende på i ivrig lek etter middagen og nå under barnetv.


Selv synes jeg også den ble fin. Men kanskje ikke akkurat ei barnehagelue. Med sin løse og vide form er den ikke veldig gunstig i sandkassen. Til kåpe og finere bruk derimot, fungerer den godt.

Nå blir det å strikke en til seksåringen også.

2 kommentarer:

Solveig sa...

for noen herlige farger! luen ble helt superfin!! kjempefin blogg også - her skal jeg titte mer!!

Sine sa...

Så hyggelig at du besøker bloggen min. Takk!