søndag 15. mars 2009

Planteterminologi borte...

Nå føles det som om alt har gått i glemmeboka.
Jeg husker nesten ikke et eneste plantenavn. Og i fjor hadde jeg ganske god kontroll på det. Er det rett og slett slik at slike terminologier må holdes vedlike hele tiden? At et halvt års pause visker ut alt?

Det ser nemlig ut til at min hagepause denne vinteren har slettet alle filene. Og det betyr vel at jeg må finne nye og lagre dem da... For eksempel vil jeg gjerne ha et søylekirsebærtre. Hva heter det? Noe med s?

Jeg håper det ligger en liten backup et sted, slik at det er nok med en en kjapp oppfriskning.

hosta, bosta
laminum aureum,
agaphantus og allium
den var ikke dum
og beinved og ovnsved
hva synes du om det
rudbeckia og gressløk
black lace og en liten spøk
nei dette var ikke gøy
her er for mye støy!


sukk


Men i fjor laget jeg i det minste omtrentlige planteoversikter over det jeg har i bedene mine. Takk og pris for det.

Ingen kommentarer: