onsdag 11. mars 2009

Ut på tur

Tåka lettet utover dagen i dag, og dermed ble turen med lillemor en nydelig opplevelse. Jeg skulle ønske jeg var så flink til å fotografere at jeg kunne fange opp stemningen, men det er jeg ikke. Bildene her er så mye blekere enn opplevelsen. Og de mangler stillheten en lytter til ute på et slikt sted. Men det får så være.


I kommunen min har de laget et kunstig vann i et myrområde. Og det er en stor opplevelse å gå der.


Det er akkurat passe med mennesker som bruke perlen. Dermed blir det ikke køgåing, som en kan oppleve rundt andre vann i omegnen. Her opplever en stillheten alene. Og stillheten er bare avbrutt av naturen selv.


Noen plask i vannet forårsaket av vinger og landinger.


De nydelige bevegelsene til ender i vann kan ta pusten fra en.

Det er ikke uten grunn at vi alltid fasineres av ender i parker.


Og om et par måneder spretter disse rhododendronene ut. De er et syn.

Og så går naturen sin gang...

Og jeg går videre på min tur.
Etter denne sjeleåpnende strekningen, beveger jeg meg inn i mindre sjarmerende omgivelser. Der råder de store bygningene, asfalten, bilene, lydene, butikkene, reklamene.
Det er også vår virkelighet.

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Flotte bilder og fin historie. Det var en flott vårdag i går...