tirsdag 10. mars 2009

Påskepyntprosjekt

Så er det snart påske. Og jeg har påskeprosjektet klart.

I år skal jeg prøve meg på å tove en hane og en høne. Disse to stod uimotståelige i butikken på Gjestal spinneri, så jeg måtte bare ta dem med hjem.

Og dermed skal jeg om en liten stund begynne ullbehandling. Myk og deilig ull skal toves og bli fast. Og det er grønnsåpen som gjør susen.
Denne lille hulløsningen var fenomenal. Ideen fra Gjestal. Da dynker jeg bare ullen forsiktig med såpevann gjennom de små hullene i korken.
Og så skal jeg stikke (tror det heter det) noe ull i denne skumgummien. Den vil da toves og jeg skal forme nebb og hanekam.

Spennende å se om jeg får det til.
Jeg er meget usikker på toving, nemlig.



2 kommentarer:

Red Hobbitt sa...

Jeg følger spent med. Prosjektet ser spennende ut. Det er artig med selvlaget pynt. Lykke til!

Sine sa...

Håper det går bra.
Men nå har jeg nettopp oppdaget "hyllehøner" også. Skulle gjerne hatt e oppskrift på dem. De ligner disse som jeg skal prøve å tove.