tirsdag 26. mai 2009

Bambusstrikkepinner

Jeg elsker bambus. Av planteslaget har jeg noen som har vokst såpass at de kan deles. Dermed får jeg flere! De er praktfulle.

Og nå har jeg falt for et bambusprodukt. Jeg har falt helt totalt.

Å strikke med bambuspinner kan ikke beskrives, men hvis jeg skulle forsøke å finne et ord som kunne nærme seg følelsen, så må det være


fløyel.


For det er så mykt og behagelig at jeg ikke hadde trodd det skulle være mulig.
Egentlig har jeg aldri tenkt over at pinnene skulle kunne bety noe for strikkinga. Vanlige strikkepinner fungerer jo helt greit, men etter erfaringene med bambuspinner, vil de fra nå alltid være kun greie nok. Bambuspinnene vil være fortreffelige!

Og grunnen til at jeg fikk ordentlig kjennskap til bambuspinnene, var et introduksjonstilbud til Hobbyklubben der ei stor veske med bambuspinner var velkomstgave. De koster nemlig litt, disse pinnene.

Og jeg som fikk et helt lass...
Strikkefølelsen gir meg lykke.
Og mykt bomullsgarn på fløyelspinner betyr at maskene løper når det regner ute.

I dag har det regnet, og jeg har kost meg!

3 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

.....og bildene av bambuspinnene var jo et lite kunstverk i seg selv:-)

Red Hobbitt sa...

Jeg er veldig enig med deg. Har man først begynt med bambuspinner, er det helt umulig å gå tilbake til de vanlige.

Randines hageblogg sa...

Jeg har ikke bambus i hagen, men bambuspinner har jeg strikket med i mange år.
Det lærte jeg i Danmark og har siden vært helt henfallen...