onsdag 6. mai 2009

Bursdagsfesten

Vi prøvde en ny bursdagsaktivitet denne gang. Seksåringen har fått ei kokebok med smarte ideer i, og en av disse brukte vi i dagens feiring av fireåringen; muffinspynting.
Vi kopierte og laminerte inspirasjon fra denne boka og ga dette til barna sammen med ferdigbakte muffins, melisblandinger og masse kakepynt. De tok utfordringen på strak arm og satt konsentrert lenge.




Laget av en fireåring.


Laget av en annen fireåring.


Laget av en seksåring.


Laget av en annen seksåring.


Laget av en femåring.

Og så fullførte vi med egen bursdagsmuffin (skal forestille en meitemark, kanskje Aldrimett?):

7 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Det der hadde nok mine jenter elsket!!!
Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min, forresten! Ikke at jeg akkurat føler meg så veldig turbo for tiden, men når jeg er uten mage og bekken-problemer, da er jeg ganske aktiv....!
Trenger ikke helsestudio da, nei! ;)

Jeg liker også solhatt (Echinaeca) og min liste vokser seg stadig lengre. Har sånn sansen for stauder som holder seg så lenge! Aner ikke hvor mange uker solhatter blomstrer, men det er leeeeeeeeenge!!

Nei, nå er det på tide å finne senga her!
Klem!

Mariann sa...

Veldig lurt å engasjere ungene i pyntingen. Ekstra stas når man har pyntet muffinsen selv og for noen flotte muffins det ble.

Marina sa...

Sikken fin fødseldag. TILLYKKE med hende.

Mari sa...

Det var lurt. Du er forresten flink til å komme med lure ideer og artige historier om ungene. Moro å lese :)

Maiblomst sa...

Det såg knallkjekt ut!

Ann-Cathrin sa...

For en utrolig smart ide!! Så gøy! Tusen takk for hyggelige ord hos meg:)

borghild sa...

For en god idé! Kan tenke meg kunstnerne koste seg også, og muffinsene ble jo kjempefine! Klem B:-)